Средно положение
Онези, които живеят в средно положение имат някои общи черти. Днес, отличителните белези на тези две и половина племена (Рувим, Гад и Манасия) могат да бъдат видени в онези, които отказват да стрият идолите си на прах и да умрат за света. Смисълът се разкрива в имената им на иврит!
Рувим означава: син, който вижда! Той беше първородния на Яков, но изгуби първородството си, понеже беше воден от похот. Яков описа сина си Рувим като: „Кипнал си като вода... няма да имаш превъзходството... Рувиме... ти си осквернил... качил на леглото на баща си...” (виж Битие 49:4).
Рувим имаше очи само за този свят – неговата похот, нещата и удоволствията му. Той беше нестабилен, защото сърцето му винаги бе раздвоено и този дух премина и в потомството му. Тук виждаме цяло племе привързано към света и решено да следва собствения си път.
Гад означава: щастие или войник. Просто казано това означава: войници на щастието или на късмета – наемници. Мойсей каза за Гад: „Той си осигури първия дял...” (Второзаконие 33:21). Това племе външно изглеждаше покорно - „извърши правосъдието на Господа”, но по-силно в него бе собственият интерес. гад беше погълнат от своите си проблеми – от нуждата да го „успее.“
Философията на Гад е: „Ще бъда в Божията армия, ще съм покорен и ще правя всичко, което Бог очаква от мен. Но, първо трябва да осигуря живота и семейството си, след това ще бъда свободен да върша повече за Господ!”
Рувим означава: син, който вижда! Той беше първородния на Яков, но изгуби първородството си, понеже беше воден от похот. Яков описа сина си Рувим като: „Кипнал си като вода... няма да имаш превъзходството... Рувиме... ти си осквернил... качил на леглото на баща си...” (виж Битие 49:4).
Рувим имаше очи само за този свят – неговата похот, нещата и удоволствията му. Той беше нестабилен, защото сърцето му винаги бе раздвоено и този дух премина и в потомството му. Тук виждаме цяло племе привързано към света и решено да следва собствения си път.
Гад означава: щастие или войник. Просто казано това означава: войници на щастието или на късмета – наемници. Мойсей каза за Гад: „Той си осигури първия дял...” (Второзаконие 33:21). Това племе външно изглеждаше покорно - „извърши правосъдието на Господа”, но по-силно в него бе собственият интерес. гад беше погълнат от своите си проблеми – от нуждата да го „успее.“
Философията на Гад е: „Ще бъда в Божията армия, ще съм покорен и ще правя всичко, което Бог очаква от мен. Но, първо трябва да осигуря живота и семейството си, след това ще бъда свободен да върша повече за Господ!”
Манасия означава: да забравиш, да занемариш. Това беше първият син на Йосиф, който трябваше да получи първородството. Но, още в детството си разви една характерна черта, която Яков видя в духа. Манасия щеше да забрави пътищата на баща си Йосиф и да занемари Господната заповед.
Размислете за този сбор от характерни черти на християните от средната земя: нестабилни като вода в духовните си убеждения, нямат превъзходство в Божиите работи, хладки, отслабени от страст, управлявани от егоистични нужди, занемарили Словото, не приемащи сериозно Господните заповеди, правещи собствен избор, вместо да вярват на Бог, забравящи миналите Му благословения и дела, нежелаещи да се разделят с някои идоли, оправдаващи собствените си решения, нежелаещи да умрат за всичко, което би ги съблазнило да се върнат към средната земя!
Нека решим да пожелаем Божията пълнота. Божието желание за всички нас е да влезем в място на почивка, радост и мир в Святия Дух. За това трябва да Го следваме „с цяло сърце и с всичката си сила.”
Размислете за този сбор от характерни черти на християните от средната земя: нестабилни като вода в духовните си убеждения, нямат превъзходство в Божиите работи, хладки, отслабени от страст, управлявани от егоистични нужди, занемарили Словото, не приемащи сериозно Господните заповеди, правещи собствен избор, вместо да вярват на Бог, забравящи миналите Му благословения и дела, нежелаещи да се разделят с някои идоли, оправдаващи собствените си решения, нежелаещи да умрат за всичко, което би ги съблазнило да се върнат към средната земя!
Нека решим да пожелаем Божията пълнота. Божието желание за всички нас е да влезем в място на почивка, радост и мир в Святия Дух. За това трябва да Го следваме „с цяло сърце и с всичката си сила.”