Силата на Неговото възкресение
"За да позная Него, силата на Неговото възкресение, и обещанието в Неговите страдания, ставайки съобразуван със смъртта Му, дано всякак достигна възкресението на мъртвите" (Филипяни 3:10-11)
Това, което ще кажа, може да ви изненада. а именно, че във възкресението на Исус Христос става дума само за сила. Като казвам това, нямам предвид само Божествената сила, която възкреси Исус от мъртвите. Разбира се, този вид сила е абсолютно чудотворна и би могла да дойде само от Бог.
Христовото възкресение говори и за друга сила като добавка към това свръх естествено събитие. И тя също би могла да дойде само от Бог. Говоря за сила, която ни кара да живеем свят живот... да бъдем свободни от властта на греха... да побеждаваме всеки навик и похот познати на хората... да ходим в праведност, която идва само от Бог, с вяра. да придобием тази сила означава да познаваме Христос в силата на Неговото възкресение.
Апостол Павел говори за този вид възкресителна сила. Той имаше дълбок вътрешен копнеж да познава Христос и този глад дойде от дълбокия му плач за святост. Апостолът имаше откровение за възкресението на Христос и това откровение имаше нещо общо със силата. Той пише: "Господ Исус Христос, Който по плът се роди от Давидовото потомство, а по Дух на светост биде със сила обявен като Божий Син чрез възкресението от мъртвите" (Римляни 1:3-4)
Павел видя нещо невероятно във възкресението и докато това го изпълваше със радост, също така даде отговор на копнежа на живота му за святост. На кратко, Павел видя, че Исус беше дошъл на земята като човек, с небесната сила върху Себе Си. Христос демонстрира тази Божествена сила докато беше на земята: изцеряваше болните, освобождаваше пленниците, възкресяваше мъртвите, даваше вечен живот. Самият Исус беше възкресен от мъртвите и Неговото възкресение беше придружено от Божествено провъзгласяване, че Той беше "по Дух на светост биде със сила обявен като Божий Син чрез възкресението от мъртвите" (Римляни 1:4)
Това, което ще кажа, може да ви изненада. а именно, че във възкресението на Исус Христос става дума само за сила. Като казвам това, нямам предвид само Божествената сила, която възкреси Исус от мъртвите. Разбира се, този вид сила е абсолютно чудотворна и би могла да дойде само от Бог.
Христовото възкресение говори и за друга сила като добавка към това свръх естествено събитие. И тя също би могла да дойде само от Бог. Говоря за сила, която ни кара да живеем свят живот... да бъдем свободни от властта на греха... да побеждаваме всеки навик и похот познати на хората... да ходим в праведност, която идва само от Бог, с вяра. да придобием тази сила означава да познаваме Христос в силата на Неговото възкресение.
Апостол Павел говори за този вид възкресителна сила. Той имаше дълбок вътрешен копнеж да познава Христос и този глад дойде от дълбокия му плач за святост. Апостолът имаше откровение за възкресението на Христос и това откровение имаше нещо общо със силата. Той пише: "Господ Исус Христос, Който по плът се роди от Давидовото потомство, а по Дух на светост биде със сила обявен като Божий Син чрез възкресението от мъртвите" (Римляни 1:3-4)
Павел видя нещо невероятно във възкресението и докато това го изпълваше със радост, също така даде отговор на копнежа на живота му за святост. На кратко, Павел видя, че Исус беше дошъл на земята като човек, с небесната сила върху Себе Си. Христос демонстрира тази Божествена сила докато беше на земята: изцеряваше болните, освобождаваше пленниците, възкресяваше мъртвите, даваше вечен живот. Самият Исус беше възкресен от мъртвите и Неговото възкресение беше придружено от Божествено провъзгласяване, че Той беше "по Дух на светост биде със сила обявен като Божий Син чрез възкресението от мъртвите" (Римляни 1:4)